Interviu de cariera cu Dr. Luisa Caragea, specialist in implantologie
“Stomatologia este o meserie care m-a ales acum multi ani. In perioada in care eu trebuia sa iau decizii in ceea ce priveste viitorul meu profesional. A trebuit sa aleg intre medicina generala si stomatologie. Si totusi am ales stomatologia.”
Cum a inceput aceasta poveste pentru dumneavoastra?
Stomatologia este o meserie care m-a ales acum multi ani. In perioada in care eu trebuia sa iau decizii in ceea ce priveste viitorul meu profesional. A trebuit sa aleg intre medicina generala si stomatologie. Si totusi am ales stomatologia. A fost o alegere a unui copil, la varsta respectiva nu stiu cat de constienta eram de aceasta alegere. De aceea pot spune acum ca de fapt stomatologia m-a ales pe mine. In facultate am constatat ca am indemanarea si rabdarea necesara pentru a practica aceasta meserie.
Indiferent de cabinetele unde am lucrat, mi-am dorit intotdeauna sa pot face mai mult. Am evoluat treptat, am acceptat orice provocare stomatologica, avand avantajul ca ma puteam descurca datorita cunostintelor acumulate din facultate. Aveam toate informatiile asezate in sertarasele potrivite. Pe masura ce pacientii ma recomandau, am ajuns sa realizez lucrari mai mari si mai importante.
Initial am deschis un cabinet stomatologic, am lucrat singura, apoi ne-am extins treptat. Numarul pacientilor a inceput sa creasca, aveam nevoie de o echipa mai mare, completa. Si iata-ne astazi aici, iar cel mai important si interesant este ceea ce va urma. Vrem sa le oferim oamenilor servicii premium, cat mai complexe si de cea mai buna calitate.
Pentru a face o programare nu ezita sa iei legatura cu unul dintre specialistii Dental Excellence
Descrieti in cateva cuvinte care sunt bucuriile si provocarile pe care vi le aduce aceasta meserie
Pot spune ca aceasta meserie ma incarca cu energie, prin rezultatele pe care le obtin. Cand pacientii nu sunt multumiti de estetica danturii sau daca le lipsesc dinti, isi pierd increderea in sine. Acest lucru ii face sa nu mai zambeasca, sa nu mai socializeze, sa vorbeasca astfel incat sa mascheze defectul. Daca un pacient care vine cu o anumita problema, uneori chiar grava, la finalul tratamentului pleaca zambitor si multumit, este un lucru motivant, care pe mine ma incarca cu energie.
Increderea vine treptat, aceasta este una dintre provocarile carora noi trebuie sa le facem fata. Trebuie sa empatizezi cu fiecare om cu care lucrezi si sa te pui in locul lui. Astfel e mai usor sa gestionezi aceasta latura emotionala. Datorita experientei mele si ca pacient, stiu cum se simt interventiile, chiar daca fiecare persoana simte diferit. Aceasta este o alta provocare. Fiecare om este diferit, iar ca medic nu ai un tipar de pacient. Trebuie sa rezonezi cu fiecare. Nu poti fi o masina care face doar un tratament corect. Lucrezi cu o persoana, nu doar cu un dinte. In cazul tratamentelor scumpe, complexe, fiind si mai sensibile, este necesara multa pregatire, dar si multa atentie din partea unui medic.
Care este comportamentul pacientilor din punct de vedere al vizitelor la dentist?
Pacientii tineri reactioneaza mai bine astazi la vizitele la dentist. Acest lucru se datoreaza imaginii dintilor albi, promovata atat de mult. Ei isi doresc acesti dinti albi, fac multa preventie. Vin la igienizari, detartraje, fac albire, isi inlocuiesc plombele si fac controale periodice. E adevarat ca sunt si tineri la 20 de ani care nu mai au dinti, dar acestia sunt mai putini. In general, la aceasta varsta se lovesc de problema financiara. Majoritatea sunt studenti, insa am constat ca atunci cand obtin un job, multi vin sa isi repare dintii. Asadar s-a schimbat ceva in mentalitatea tinerilor. Si ei au acea teama de dentist, insa si-o depasesc mai usor fata de persoanele mai in varsta, pentru care este mai greu sa inteleaga ca s-au schimbat modalitatile in care se fac tratamentele. Interventiile se fac sub anestezie, fara durere, iar estetica lucrarilor dentare este foarte apropiata de cea a dintilor naturali. Astazi, observam un comportament mai receptiv fata de vizitele la dentist si preventie. Oamenii inteleg mult mai usor optiunile prin care ajung sa-si pastreze dintii pentru o perioada mai lunga de timp.
Ce asteptari aveti pe viitor, pentru dumneavoastra, dar si pentru clinica?
O sa incep cu clinica. Viziunea mea este aceea de a fi intr-un loc mai mare, cu posibilitatea de a avea mai multe locatii. Vom avea si specialitatile de care avem nevoie, respectiv radiologie si aparatul de radiografie panoramica si cel de computer tomograf. Ele sunt utile atat pentru medic, pentru ca il ajuta sa puna un diagnostic mai exact, dar si pentru pacient. El nu se mai deplaseaza pentru a face diverse investigatii, deoarece le va realiza direct in clinica.
In ceea ce ma priveste, ma vad evoluand profesional. Avand in vedere ca lucrurile sunt in continua crestere, ma astept ca aceste aparate si planurile de tratament complexe sa fie puse in aplicare de persoane diferite, pentru ca astazi nu mai exista un doctor multiunctional. Mi se pare corect ca un om care face in fiecare zi tratamente pe o anumita specializare, sa le faca mai bine decat cineva care lucreaza pe alta specializare. Imi doresc sa coordonez aceasta echipa multidisciplinara si sa-i facilitez pacientului contactul cu specialistii de care are nevoie. Vreau sa stie ce presupune tratamentul respectiv, cat dureaza si ce i se intampla pana ajunge la rezultatul final.